Вибір мотоциклетного шолома


Одна з цілей покупки мотоцикла – відчуття волі їзди на свіжому повітрі. Чи буде це екстремальна їзда бездоріжжям, стрибки чи прогулянкове катання містом - для захисту голови потрібен шолом. Він є обов'язковим для використання мотоциклістами в більшості країн світу. Крім захисту голови у разі аварії шолом оберігає від зустрічного вітру, води, каміння, комах та пилу, але також гарний шолом ще здатний створити певний імідж, нарівні з одягом та модними аксесуарами!


Зовнішня оболонка шолома захищає голову від проникнення сторонніх предметів, а внутрішній шар поглинає енергію удару. Захисний ремінець утримує шолом від зіскакування при зіткненні. Насамперед слід задуматися про захисні властивості шолома, а не про його колір та ціну.


Існує кілька різновидів шоломів, застосування тієї чи іншої виду не регламентується ПДР. Воно визначається смаками водія, характером поїздок та видом мотоцикла.


Повністю закриті шоломи (їх часто називають інтегралами) забезпечують найбільший захист, оскільки закривають всю голову. Крім того, «інтеграли» мають гарну звукоізоляцію, низький аеродинамічний опір, а їх скло надійно захищає обличчя від води, холодного вітру, пилу та комах.




Шоломи, що закривають 3/4 голови, хоч і не забезпечують такого захисту, як «інтеграли», проте мають великий огляд, комплектуються сонцезахисним козирком (під нього можна одягати окуляри, як з діоптріями, так і захисні, у тому числі з маскою, що закриває низ особи). Багато хто віддає перевагу саме їм.


Компромісний різновид відкритого шолома та «інтеграла» – модуляр. Зовні вона виглядає як «інтеграл», але має підборіддя дугу, що піднімається вгору. Переваги відкритих шоломів тут поєднуються із досить високими захисними властивостями.


Всі шоломи складаються з двох основних частин: зовнішньої – «шкаралупи», або ковпака, та внутрішньої – начинки. Зовнішня визначає фізико-механічні властивості шолома (міцність) і значною мірою зовнішній вигляд. Внутрішня захищає голову від струсів та забезпечує комфорт.


Зовнішні оболонки шолома виготовляють із двох видів пластмас: склопластику (у тому числі кевлару) та термопластичних матеріалів (АБС, різних поліамідів, поліетилену низького тиску). Матеріали першого роду дозволяють знизити вагу за рахунок меншої товщини «шкаралупи»; шоломи з термопластів важчі.


Однак механічна міцність і тих та інших приблизно однакова, що підтверджується сертифікатами.


Основу м'якої внутрішньої оббивки складає полістироловий ковпак. Саме товщина полістиролу визначає розмір шолома – «шкаралупи». До ковпака додається тканина, поролонові ущільнювачі, ремінці, застібки. Застібки бувають, як правило, двох видів: проста комбінація двох скоб та «швидкі».


Всі шоломи, що випускаються в світі, повинні відповідати дуже суворим стандартам.


Кожна з організацій, що сертифікують, перевіряє шолом на відповідність:

- Амортизації удару: здатності шолома поглинати енергію;

- Проникнення: протистояння оболонки гострим предметам;

- Утримання: здатності ремінців не рватися;

– Периферійної видимості: забезпечення конструкцією шолома кута бачення у кожний бік щонайменше 105°.


Усі перевірки шоломів виготовляють на спеціальних стендах. Найсерйозніше випробування – на проникнення. По пробійнику з кутом заточування 60° ударяє гір, що падає з висоти 1 м вагою 3 кг. Ковпак, звичайно, пробивається, але конус не повинен увійти всередину більш ніж на 1 мм.


Тому шолом для мотоцикла – це не просто захист здоров'я, це захист життя.


Вибрати та купити шолом Harley-Davidson можна, перейшовши за посиланням https://h-d.odessa.ua/shlemi/